La "Salve Regina", també coneguda com la "Salve Reina", és un himne marià i una de les quatre antífones marianes cantades en diferents estacions del calendari litúrgic cristià de l'Església catòlica. Es canta tradicionalment des del dissabte abans del diumenge de la Trinitat fins al divendres abans del primer diumenge d'Advent. En aquesta selecció en trobareu algunes, escrites per Pergolesi, Porpora, Scarlatti, Vivaldi i Händel.
Un àlbum dedicat a la música d'un compositor de finals del barroc i principis del classicisme força inexplorat: l'alemany Johann Wilhelm Hertel. L'interpreta l'oboista Katarzyna Pilipiuk i de l'Ensemble Il vento en un disc editat pel segell Brilliant Classics.
Un àlbum molt personal firmat pel compositor polonès i enregistrat, gairebé completament, al seu propi estudi. En aquest disc el trobem al piano, acompanyat d'un bon nombre de col·laboradors, com el flautista Michal Zac, el trompista Konrad Golda, el guitarrista Lukasz Kuropaczewski, el contratenor Jakub Józef Orlínski i el violoncel·lista Marcin Zdunik. L'edita el segell Warner Classics.
Amb la Simfonia n. 9, Ludwig van Beethoven va inaugurar la tradició formal d'incloure parts corals a les simfonies. En aquesta selecció, descobrim altres compositors que li van agafar el relleu i també van escriure simfonies corals: Berlioz, Mendelssohn, Mahler i Sibelius.
Una secció dedicada a una compositora i cantant mallorquina, Matilde Escalas i Xamení, amb una vida plena d'interrogants. No s'ha conservat correspondència ni en els fons documentals dels destinataris potencials, i les cartes rebudes van ser destruïdes per la família. A més, bona part de la seva obra compositiva també va desaparèixer durant la Guerra Civil.
Aquest dissabte, el "Directe a l'òpera" us proposa gaudir d'una de les obres mestres del repertori romàntic francès: "La damnation de Faust", d'Hector Berlioz, una recreació del "Faust", de Goethe. Una producció amb l'Orquestra Simfònica de la Ciutat de Birmingham, dirigida pel seu mestre titular, Kazuki Yamada.
El dissabte dia 7 de maig de 1824, a les 19, s'estrenava al Theater am Kärntnertor de Viena la Simfonia n. 9 de Beethoven. Una simfonia que és, inqüestionablement, una de les obres mestres de la música clàssica occidental, alhora que un dels èxits més importants de la història de la música. Aquest és l'homenatge de "Tots els matins del món" a aquesta obra, en el 200 aniversari de la seva primera interpretació.
La Laia Pujolassos se centra en una de les obres més sublims, alhora que simple, que mai s'han dedicat a la figura de la mare: l'"Stabat Mater", de Giovanni Battista Pergolesi. Ho fa analitzant tres versions ben diferenciades del primer número, el titulat "Stabat Mater Dolorosa".
Un disc del segell Harmonia Mundi integrat per obres vocals del compositor romàntic alemany Max Reger. Es tracta de l'últim àlbum del conjunt vocal Huelgas Ensemble, reconegut des de fa més de 50 anys en el món de la música polifònica medieval i renaixentista, sota la direcció de l'especialista Paul van Nevel.
El dissabte dia 7 de maig de 1824, al Theater am Kärntnertor de Viena, es va estrenar la Simfonia n. 9 de Ludwig van Beethoven. Per tant, demà se celebra el 200 aniversari d'aquest antològic concert. En aquell mateix concert també es van poder sentir dues obres més: l'obertura "La consagració de la llar", op. 124 i uns fragments de la Missa Solemnis, op. 123.
Un disc que es titula "Simfonies. De Berlín a Hamburg", en què l'Acadèmia de Música Antiga de Berlín, amb el lideratge dels violinistes Mayumi Hirasaki i Georg Kallweit, interpreta una selecció de simfonies de Carl Philipp Emanuel Bach. Un disc del segell Harmonia Mundi.